Tập Hướng Dẫn Hiệu chỉnh Vray và Vật Liệu Cho Sketchup bản tiến Anh

Được đăng lên bởi dmnorion
Số trang: 119 trang   |   Lượt xem: 4183 lần   |   Lượt tải: 2 lần
VRay for SketchUp Manual

Neji Orion

Page 1

MỤC LỤC ………………
1. Before you Start Rendering
2. Understanding Default Settings
3. Render Options
o Save and Load Option Settings
o Two ways to assign materials in V-Ray
4. Material Editor
o Diffuse Layer
o Adding a new Material
o How to duplicate a material
o How to change the name of a material
o How to remove a material
o How to export material
o How to import new material
o How to pack material
o Another three selections
o Purge unused materials
5. Material Usage
6. Add Lights
7. The Characteristics of Rectangular Light
o Size does matter
o Shadows change according to the size
o Impact on reflective objects due to visible and
invisible rectangle light

o Double Sided Option
o Light Units
8. Material: Reflection Layer
o Adding Reflection Layer
o Fresnel Reflections
9. Reflections and Highlights
10. Other Parameters
o Reflection Glossiness
o Reflection Filter
11. Refraction Layer
o Add Refraction Layer
o Controlling the Amount of Transparency
o The color of refractive materials
o Fog Settings Explained
o Adjusting Refraction IOR
o The Glossiness of Refractive Materials
o Shadows of Refractive Materials
o Double-Sided Material
o Translucent Material
12. Emissive Materials
o Add Emissive Layer
o Adjust the Intensity
o Adjust the Color
o Emissive Textures
13. Texture Mapping
14. Bump Maps
15. Alpha Contribution
16. Displacement
o Adding Displacement
o Displacement Parameters
o Adjusting Displacement
17. Transparency Mapping
o What is Transparency Mapping
18. V-Ray Two-Sided Material
o Adding a V-Ray Two-Sided Material
o Working with V-Ray Two-Sided Material
19. V-Ray for SketchUp Two-Sided Material
o Adding a V-Ray for SketchUp Two-Sided

Neji Orion

Working with V-Ray for SketchUp Two-Sided

Page 2

20. V-Ray Angular Blend Material
21. Environment Lighting
o Interior or Exterior?
o Techniques for adjusting illumination
o HDR Environment Light Source
o Bitmap Environment Light Source
o Environment Light source for semi-open space
22. Choosing different Render Engines
o Classification of Light Bounces
o Primary Engine: Irradiance Map
o Primary/Secondary

o Secondary Engine: Light Cache
23. Lighting Dialog Box
24. Light and Shadow
o The Quality of Shadow
o Radius for Shadow edge
o The Shadow Color
25. Depth of Field
o What is Depth of Field?
o How to find out the focal distance
o Size of Aperture
26. Physical Camera
o Type of Camera
o Exposure
o Adjusting Expos...
Để xem tài liệu đầy đủ. Xin vui lòng
Tập Hướng Dẫn Hiệu chỉnh Vray và Vật Liệu Cho Sketchup bản tiến Anh - Người đăng: dmnorion
5 Tài liệu rất hay! Được đăng lên bởi - 1 giờ trước Đúng là cái mình đang tìm. Rất hay và bổ ích. Cảm ơn bạn!
119 Vietnamese
Tập Hướng Dẫn Hiệu chỉnh Vray và Vật Liệu Cho Sketchup bản tiến Anh 9 10 57